Kiekonheiton talvimestaruuskilpailut 2024

M1915:45
N17:05
M18:30

Kilpailijoiden on oltava kokoontumispaikalla viimeistään 40 min ennen lajin alkua. Kts. kilpailuohjeet alempana tällä sivulla.

Kilpailuohjeet

Yleistä

Kiekonheiton talvimestaruuskilpailut järjestetään Kotkassa, Ruonalan urheiluhallissa lauantaina 16.3.2024. Kilpailupaikan osoite: Mussalontie 280, Kotka.

Kilpailussa noudatetaan WA:n yleisurheilun kansainvälisiä sääntöjä. Lisäksi otetaan huomioon Suomen yleisurheiluliiton mestaruuskilpailusäännöt sekä mahdolliset kilpailuvaliokunnan erilliset sääntöjä koskevat kansalliset päätökset.

Kilpailujen yhteydessä syntyvät sääntöjen tulkintaerimielisyydet ratkaisee tuomarineuvosto, jonka päätös on kyseistä kilpailua koskien lopullinen.

Ilmoittautuminen ja osallistujaluettelot

Ilmoittautumisaika on päättynyt. Osallistujaluettelot löytyvät osoitteista kilpailukalenteri.fi ja live.tuloslista.com.

Kilpailunumerot

Jokaisella kilpailijalla on kaksi kilpailunumeroa. Kilpailunumeroa ei saa taittaa tai peittää. Kilpailunumerot kiinnitetään urheilijan rintaan ja selkään.

Kilpailunumero noudetaan kilpailukansliasta ennen lajin alkua.

HUOM! Kilpailunumeron noutaminen kilpailukansliasta ei tarkoita osanoton varmistusta.

Osanoton varmistus

Osanoton varmistus on tehtävä 90 min ennen lajin alkua (kts. vahvistettu aikataulu). Osanoton varmistus on ehdoton vaatimus kilpailuun osallistumiselle.

Osanoton varmistus suoritetaan verkkovarmistuksena osoitteessa live.tuloslista.com. Varmistuksen voi tehdä urheilija tai seuran yhteyshenkilö.

1. Mene osoitteeseen https://tuloslista.com/varmistus
  2. Odota, että lista latautuu ja valitse oikea kilpailu. Huom! listan latautumisessa voi kestää hetken aikaa.
  3. Valitse seura jonka varmistuksia haluat käsitellä.
  4. Syötä koodi: Ruonala.
  5. Tee osanoton varmistus, paina muutosten esikatselu ja lopuksi tallenna tiedot.

Onnistuneesta osanoton varmistuksesta lähetetään automaattisesti sähköpostivahvistus. Tämän sähköpostivahvistuksen tarkistaminen on erittäin suositeltavaa.

Jos osanoton varmistus ei onnistu, ota heti yhteys kilpailukansliaan.

Välinetarkastus

Heittovälineet on jätettävä tarkastettavaksi viimeistään 90 min ennen lajin alkua (kts. vahvistettu aikataulu). T15-sarjan osalta klo 8.15 mennessä.

Välinetarkastus on avoinna perjantaina klo 18-20 ja lauantaina klo 8 alkaen.

Kokoontuminen

Kilpailijoiden on saavuttava kokoontumispaikalle viimeistään 40 min ennen lajin alkua. Kokoontumispaikka sijaitsee kilpailukanslian vieressä. Lajijohtaja noutaa urheilijat suorituspaikalle 20-30 min ennen lajin alkua.

Kokoontumispaikalla tarkistetaan sääntöjen mukainen varustus (erit. kilpailunumerot ja seurojen edustusasut). Suorituspaikalle ei saa viedä sääntöjen vastaisia laitteita (esim. puhelin tai kuulokkeet).

Kilpailun päättyminen ja poistuminen suorituspaikalta

Kilpailun päätyttyä urheilijat voivat poistua suorituspaikalta omatoimisesti. Kolmelta viimeiseltä heittokierrokselta karsiutuneet voivat poistua suorituspaikalta omatoimisesti.

Tulokset

Reaaliaikainen tulospalvelu osoitteessa live.tuloslista.com. Viralliset lopputulokset tulostaululla kilpailun päätyttyä.

Kirjalliset vastalauseet

Kirjalliset vastalauseet (”protestit”) jätetään kilpailukansliaan. Protestimaksu on 50 € ja se palautetaan, mikäli vastalause tulee hyväksytyksi. Vastalause tulee jättää 30min sisällä lajin virallisten tulosten julkistamisesta.

Harjoittelu

Kaikilla urheilijoilla on kaksi harjoitusheittoa ennen kilpailun alkua. Heitot tehdään suoritusjärjestyksessä lajijohtajan ohjeistamana. Lajijohtaja voi antaa luvan lisäheitoille, jos aikataulu sen sallii.

Kilpailun aikana harjoitusheitot ovat ehdottomasti kielletty.

Heittorinkiin tutustuminen on mahdollista perjantaina 15.3. noin klo 18-20. Kilpailupäivänä omatoiminen lämmittely (pl. ylläkuvatut viralliset harjoitusheitot) on mahdollista erillisessä heittohäkissä. Erillinen heittohäkki on urheilijoiden käytössä koko kilpailupäivän ajan.

Palkintojenjako

Palkintojenjaon aikataulu julkaistaan myöhemmin ja se on nähtävissä viimeistään kilpailupaikalla. Seuraa myös kuuluttajan ohjeita.

Jokaisessa sarjassa palkitaan kolme parasta sekä suomenmestarin henkilökohtainen valmentaja. Palkintojenjakoon kokoonnutaan palkintokorokkeen tuntumassa.

Dopingtestaus

Kilpailuissa saatetaan suorittaa dopingtestausta.

Muut palvelut

Urheilijoita ja yleisöä palvelee kahvio.

Kisaväkeä palvelee myös Sportmixer Oy. Sportmixer on vuonna 2001 perustettu yleisurheilun erikoisliike. Yritys on panostanut laajaan urheiluvälinevalikoimaan myös kiekonheiton puolella.