Nuorten SM-hallien 1. kilpailupäivä: ennätystehtailua ja hyviä tuloksia

22.2.2020

Niko Putkinen. Kuva: Riku Lehtinen.

Nuorten SM-hallien ensimmäisenä kilpailupäivänä Helsingin Liikuntamyllyssä kilpaili viisi Katajaisten urheilijaa. Sinipaitojen joukkue esiintyi edukseen tuloksenaan joukko henkilökohtaisia ennätyksiä ja hyviä tuloksia aivan omien ennätysten tuntumaan.

Ensimmäisenä juoksuradalle asettui Senni Salorinne. Sennin aika N19-sarjan 60 metrin alkuerissä oli 8,63, millä oma ennätys kohentui vajaalla sekunnin kymmenyksellä.  Välieräpaikkaan olisi vaadittu aika 8,07.

M17-sarjan kuulantyönnössä Eliel Mularin pisin työntö kantoi lukemiin 12,12 (sijoitus 10.). Myös toiseksi pisin työntö ylitti 12 metrin rajan (12,07), jonka Eliel on ylittänyt ensimmäistä kertaa tällä hallikaudella (PB 12,14). Hyvää kilpailemista aivan oman ennätyksen tuntumaan siis tärkeässä paikassa!

N19-sarjan seiväshypyssä Vilma Hannulan tulos oli 340 ja sijoitus viides. Vilman ulkorataennätys on 350, joten myös Vilmalta hyvätasoista kilpailemista SM-näyttämöllä. Halliradoilla Vilma on hypännyt parhaimmillaan 330, joten kyseessä on uusi henkilökohtainen halliennätys!

Katajaisten osalta ensimmäinen kilpailupäivä päättyi M19-sarjan 3000 metrin juoksuun, jossa seuraamme edustivat Niko Putkinen ja Akseli Virtanen. Tasaisessa kilpailussa Niko juoksi seitsemänneksi ajalla 9.09,60. Kyseessä on Nikon uran toiseksi paras hallitulos (9.09,47i) ja neljänneksi paras tulos ulkoradat huomioiden (PB 9.05,93). Uransa toisessa 3000 metrin kilpailussa Akseli paransi ennätystään selvästi. Uudet ennätyslukemat kirjataan luvuin 9.27,99 (sijoitus 10.).

Nuorten SM-hallien tulokset ja live-tulosseuranta: https://live.tuloslista.com/7392